Wednesday, November 10, 2010

THE BEST DAY ! KENANGAN hari ini dan semalam

Posted by IKA ♥ at 6:56 PM
pilih la pilih la 
SEMALAM aku dapat messages daripada cousin, yaya.. dia cakap 12 dec ni dia da nak tunang .
Aku tumpang gembira sayang :) hope korang akan kekal sampai ke anak cucu ye.
 Kenapa lah semua orang nak kawin ni? 28 nov ni classmate aku pulak nak kawin..
sama umor dengan aku. aku bile eh? lama lagi la, calon pon takde..
aku pelik la, kenapa sekarang ni aku rasa lain? entah, tengok orang lain bahagia aku pun
 tumpang bahagia. aku takde la rasa cemburu, tapi entah lah babe, aku tak paham
dengan perasaan aku sendiri. Aku tak tahu apa yang aku nak sebenarnya. betullah
 kata orang lelaki, kadang kadang orang perempuan ni tak paham dengan diri sendiri.
mungkin aku rasa aku memerlukan seseorang kot? haha mengarut betol..
aku nak share sumtink lah.. tentang 
perbezaan cinta, sayang minat dan suka :)


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )


Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , 
suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

oKEH. STOP PASAL CINTA ! HAHA

aku rasa bertuah gile dapat member yang baik baik. tapi tak tau la kalau belakang aku ada mengata? tapi aku rasa tak ada sebab aku percaya .

Broga hill :) 
awesome bak kata penghulu..HAHA . Broga Hill ni tempat berlakon cerita lagenda budak setan(LBS)  ala yang part farid kamil ambik gambar lisa. kan ada satu pokok je, lepas tu keliling dia lalang.. BEST SANGAT DENGAN VIEW tu.. semata mata nak tengok view kenalah memanjat ke mendaki? aku pun tak pasti. haha Tapi sumpah penat yang amat. Kesian kawan kawan kene tolong aku.. rasa mcm menyusahkan diaorang pulak.. hehe xpe kan =p Ni la gambar kami.. tak banyak sangat.. nak masukan lagi, tapi bella pun tak upload lagi.. 

:: sebelum naik ::
p/s : aku kat tepi tuuu..hehe

masa ni puncak keberape pun tak ingat.. sebab penat giler =.= 

:: Lepak dulu ::

:: finally sampai puncak ke 5 ::

:: ambik mood sebelum balik ::

:: Turun balik ::

THANKS KAWAN2 :)
PASTI MERINDUI KAMU SEMUA NANTI :(

Balik je broga, pergi rumah zizan(ramai2 lah makan kat rumah dia).. haha lepas tu balik rumah.. lepak dengan ekin baru mandi, then tido =.=
Aku bangun tidur je, ekin nak keluar dengan farid.. dating sakan la.. yela, kan da nak cuti semester . takpe sahabatku.. aku mengerti :) Lepas 2, aku pun keluar jalan jalan malam tu.. 

ha , motor aku bary je lepas settle. semuanya rm45.. HAHA melayang duit . xpelah.. nak buat macam mana kan?
that all for today. i really wish .............. :)

:: i wish ::

0 comments:

Post a Comment

 

A LITTLE LOVE Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei